חברת רכבים אמריקאית הכריזה: תוך שלושה חודשים – הרכבים ללא נהג

    נתן גולד No Comments on חברת רכבים אמריקאית הכריזה: תוך שלושה חודשים – הרכבים ללא נהג
    22:55
    05.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראינו המון מכוניות אב טיפוס, שמענו המון הצהרות ועדיין – רעיון של מכוניות ללא נהג נשמע כמו משהו עתידני לחלוטין. ההכרזה של חברת טסלה האמריקנית כי תוך שלושה חודשים כל רכביה יהפכו לאוטומאטים הולכת לשנות את המציאות הזו- והרבה יותר מהר ממה שחשבנו

    עידן המכוניות האוטומטיות ללא נהג כבר נמצא פה כאן ועכשיו, אמנם זוהי לא הפתעה שלא ידענו שתקרה מתישהו, אך אף אחד לא שיער לעצמו כמה זה קרוב. מסיבת עיתונאים שערך היזם ופורץ הדרך, אלון מאסק, בסוף השבוע האחרון, הפכה על ראשה כל הערכה עתידית שהייתה לגבי מועד הזמינות של הרכבים הללו וחשפה כי כבר היום נמכרים רכבים שמסוגלים לנהוג אוטומטית.

    ביום חמישי כינסו מאסק וטסלה מוטורס מסיבת עיתונאים, שעניינה היה עדכון תוכנה חדש לרכבי החברה אשר נועד להתמודד עם מה שהם מכנים תופעת "חרדת הטווח" – החשש שמצברי הרכבים החשמליים ייגמרו בטרם הרכב יגיע לנקודת הטעינה. בסיום הסקירה הוסיף מאסק את המשפט הבא: "כל רכבי טסלה יקבלו עדכון אלחוטי בקיץ הזה, ככול הנראה באיזור יוני, שיאפשר להם לנהוג במצב "טייס אוטומטי". העיתונאים שהגיעו לסקר את מסיבת העיתונאים נשארו המומים למשמע גודל ההכרזה – שהרי לא מדובר באיזשהוא מוצר עתידי דוגמת הרכב של גוגל – כי אם מוצר שקיים וכבר נוסע על כבישי ארה"ב, ובעדכון שאמור להתרחש עוד פחות משלושה חודשים.

    מהפרטים הראשונים הידועים ניתן לומר כי ככול הנראה ה"נהג האוטומטי" יופעל רק בכבישים בין עירוניים מהירים, וככול הנראה יושבת כאשר הרכב ייסע בנתיבים אחרים. מאסק אישר כי למרות זאת, העדכון הנוכחי אמור, מבחינה טכנית, לאפשר לרכבי החברה לבצע נסיעות שלמות ("מחניה אחת לחנייה אחרת). עוד סיפר כי העדכון אף אמור לאפשר לרכב להגיע אל הנהג (ואף לתזמן פעולה זאת מראש) היישר מהחניה, מבלי שיהיה בקרבתו.

    כאמור הידיעה המרעישה באמת היא שאותם מכוניות אוטומטיות ללא נהג, בניגוד לכל מה שידענו וראינו עד כה, כבר נמכרות נוסעות על הכבישים. וכאמור האופציה לנהיגה ללא נהג היא פשוט עניין של עדכון תוכנה אלחוטי לרכבים הקיימים. אומנם כבר היום קיימים רכבים של מרצדס, אינפינטי, הונדה ועוד בעלי אפשרות של נהיגה עצמית בכבישים מהירים, אך בניגוד לעדכון הצפוי ברכבי טסלה, ברכבים אלו הנהג עדיין חייב להיות עם היד על ההגה.

    היזם אלון מאסק, ידוע כבר שנים כאחד שחולם בגדול. בין החברות שייסד ניתן למנות את ענקית התשלומים האלקטרונים Pay Pal, חברת החלל האמריקנית ספייס איקס (Space X) וגם את טסלה מוטורס- יצרנית רכבים חשמליים חכמים.

    למהלך הזה, מתלוות שאלות רבות, שיצטרכו למצוא עבורם תשובות. החל מחוקיות המהלך והאם הדבר אפשרי בכלל בכבישי ארה"ב, ואיך זה בדיוק יעבוד? איך הרכב יגיב ויתנהג מול הולכי רגל שחוצים את הכביש במפתיע ומה לגבי מצבי חירום כמו תאונות דרכים? חלק מהמומחים טוענים כי למרות שטכנולוגיות כאלו קיימות כבר זמן מה, דוגמת אב הטיפוס של גוגל, הרי שהטכנולוגיה עדיין לא בשלה וסובלת ממחלות ילדות. דבר אחד בטוח בכל הסיפור הזה: לראשונה הדיונים על אודות נהיגה ללא נהג או נהיגה אוטומטית עוזבים את מגרש הדיונים הפילוסופי ונוחתים במציאות שלנו ועל זה נאמר "העתיד כבר כאן".



    0 תגובות